Kako si pomagati ob stresu?

Strokovnjaki pravijo, da je stres naraven odziv telesa na dogodke, ki nas ogrožajo ali iztirijo. Najnevarnejše pri stresu je, da se počasi kopiči in stopnjuje, tako se ga navadimo in nam postane vsakdanji. Kako sploh ugotoviti, če nas stres “napada”? Najpogostejši znaki in simptomi prekomernega stresa so: težave s spominom in koncentracijo, negativna nastrojenost, nenehne skrbi, muhavost, razdraženost, bolečine po telesu, zaprtost ali driska, nespečnost itd.

Hiter tempo življenja, visoka pričakovanja družbe, obveznosti v šoli in službi, vse to in še kaj vpliva na stres. Ne poznam človeka, ki ne bi vedel kaj je to stres. Poznam pa veliko ljudi, ki so odkrili, kaj jim pomaga “odklopiti” vsakodnevne težave, ki vodijo v stres. Tudi sama sem ugotovila katere dejavnosti pripomorejo k sproščanju in “treningu”, da v stresnih položajih popolnoma ne odpovem. Če bi si želel/a kontrolo nad stresom ali se s stresom spopasti, potem te vabim, da nadaljuješ z branjem. 

stres1

Dejavnosti v naravi
Moja najljubša in največkrat prakticirana anti-stresna dejavnost je tek ali sprehod v naravi. Že pol ure katerekoli dejavnosti v naravi pripomore k boljšemu počutju in “prevetritvi” možganov. Še posebej je pomembno, da si vzameš čas samo zase, se ustaviš, opazuješ okolico in prisluhneš zvokom narave, ki neverjetno pomirjajo.

Barvanje
Kdaj si nazadnje barval/a? Se ne spomniš, potem je danes pravi čas, da vzameš v roke barvice in začneš z barvanjem. Ko začneš barvati hitro pozabiš na skrbi in stres. Jaz že po nekaj minutah barvanja razmišljam samo še o barvah. Večkrat se mi zgodi, da ko enkrat začnem barvati, se težko ustavim. 🙂 Pusti domišljiji prosto pot in uživaj v barvanju. Nekaj brezplačnih pobarvank za tiskanje najdeš tukaj.

Joga in meditacija
Izraz joga pomeni združevanje uma, telesa in duha. Vadba je primerna za vsakogar, saj se osredotoča na pravilno dihanje, jogijske položaje ter na sprostitev telesa in uma. Sama že nekaj časa prakticiram različne vaje za sprostitev, poživitev in boljšo koncentracijo. Če želiš tudi ti preizkusiti, ali joga res deluje v stresnih položajih, poglej video 1 in video 2 ter preizkusi. Meditacija pa pripomore k večji jasnosti in mirnosti uma. Dostop do aplikacije, ki te sprosti že v nekaj minutah, je tukaj. Glede na to, da si jo lahko naložiš na pametni telefon, meditacijo lahko izvajaš na avtobusu, med odmorom v službi, v čakalnici … skoraj kjerkoli. 🙂

Sproščanje z naravnimi olji
Za piko na i pri sproščanju so zagotovo naravna olja, ki jih naneseš na kožo in tako že z dotikom poskrbiš za sproščanje. Jaz sem testirala Rožno olje za telo Dr. Hauschka, ki poskrbi za harmonično in krepilno nego. Dragoceno naravno eterično olje vrtnice in jojobino olje naredita kožo elastično in voljno ter hkrati ugodno vplivata na čute, še posebej, kadar smo živčni in duševno izčrpani. Olje ima nežen vonj, se hitro vpija in kože ne masti. Ker je izredno nežno, je primerno tudi za dojenčke. 

stres2

Tako, to so dejavnosti, ki mi pomagajo v boju s stresom in vsakdanjimi obveznostmi. Kako se pa ti “odklopiš” od stresnih situacij?

Lep in sproščen pozdrav do naslednjič. 😉

Barbara ✿

2 komentarja


  1. //

    Tale objava je pa kot nalašč, ravno pravi čas! 🙂

    Jaz bi dodala še dihanje. Globoko, umirjeno. Včasih se recimo zalotim, da diham že čisto plitko in na hitro. Takrat si vzamem čas. Zadiham. Zavestno in globoko. Zares pomaga, da se umirim in zbistrim misli. Priporočam! 🙂


  2. //

    O, super. Maja, hvala za še en učinkovit nasvet. 🙂

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.