Odmor, čas je za sproščanje oči

Pred dnevi sedim na klopci v središču Ljubljane in čakam, da pripelje trola s pravo številko, ki me bo odpeljala na drug konec mesta. Med tem pa opazujem ljudi, ki sedijo poleg mene in tiste, ki hodijo mimo, večina je tiho in osredotočeno zre v svoj pametni telefon. Po nekaj minutah sedenja me starejša gospa, ki sedi poleg mene, vpraša: “Gospodična, ste mogoče opazila, je “enka” že odpeljala?” Odgovorim ji, da pred približno minuto. Ta ista gospa je očitno sedela in čakala “enko” že kar nekaj časa, saj sem se jaz usedla poleg nje, ko sem prišla na postajo. Potem pa me preseneti in reče:”Tako sem zatopljena v ta telefon, da sem pozabila preverjati, kdaj se bo “enka” pripeljala.” Prijazno sem se ji nasmehnila in ji rekla, da če se ji nikamor ne mudi pa to res ni nič takega. Potem pa mi gospa nasmejano odvrne: “Mudi se mi pa res ne, saj sem v penziji in imam cel dan čas uživat življenje, če ga nimam, si ga pa vzamem.” Ta stavek bi bil lahko kar življenjski moto, kajne? 🙂

No zdaj pa k bistvu današnje objave, ki se navezuje na zgornjo prigodo. V primeru, da bereš tokratno objavo, zagotovo zreš v eno izmed elektronskih naprav in naprezaš svoje oči. Ker to pogosto počnem tudi sama, saj je moje delo predvsem povezano z računalnikom.  Moje oči potrebujejo sprostitev, počitek in predvsem zavedanje ter hvaležnost, da lahko gledam in vidim vse te lepe stvari, ki se dogajajo okrog mene. Če tudi ti veliko časa preživiš pred računalnikom, televizijo, tablico ali telefonom, potem privošči svojim očem katero izmed sprostitvenih vaj, ki so predstavljene v nadaljevanju.

Pri izvedbi vsake tovrstne vaje moraš sneti očala in/ali odstraniti leče.

  1. vaja: Razgibavanje vratu
    Oči skoraj ni mogoče sprostiti, če nisi obenem razrahljal/a vratu. Gibljivost vratu povečaš tako da z glavo krožiš najprej na levo, nato na desno. Potem pomakni glavo kar se da naprej, nato nazaj, nato na desno in spet na levo. To vajo lahko delaš večkrat na dan za pisalno mizo, pred televizijo in pri drugih opravilih. 
  2. vaja: Polaganje dlani na oči
    Uporabiš dlani obeh rok, tako da z njimi prekriješ zaprte oči. Vsaka dlan naj prekrije svoje oko, ne da bi se ga pri tem dotikala in prste rok prekrižaš na čelu. Tako je onemogočen dostop kakršnikoli svetlobi, česar samo z zaprtimi očmi ne dosežeš. Topla dlan obseva oči in vzbudi občutek varnosti in miru, če imaš hladne roke, dlani segrej tako, da jih podrgneš med seboj. Pri polaganju dlani na oči bodi s komolci naslonjen/a na mizo, tako lahko v celoti sprostiš oči in duha.
    sproscanje-oci1
  3. vaja: Sončenje
    Za sončenje oči je najbolj primerna svetloba vzhajajočega ali zahajajočega sonca, in sicer brez vmesnih okenskih stekel. Udobno se usedi in nastavi obraz soncu. Premikaj glavo počasi iz ene strani na drugo, navzgor in navzdol, tako da padejo žarki z vseh strani na obraz. Po sončenju je najbolje, da obraz in okolico oči rahlo masiraš. Vsekakor pa se izogibaj grobemu in nervoznemu drgnjenju oči ali vek v primeru, ko te oči ali veke srbijo.

    sproscanje-oci2

  4. vaja: Nihanje stoje
    Ta vaja sprosti in razgiba hrbtenico na zelo prijeten način. Po možnosti jo delaj zunaj na svežem zraku ali vsaj pri odprtem oknu. Noge so v 40 cm raznoženju in roke prosto visijo ob telesu. Potem se začneš počasi vrteti sem ter tja, pri čemer naj bodo duša, telo in oči popolnoma sproščeni. Da ujameš pravi ritem, je najbolje, če šteješ “enaindvajset” pri vsakem nihaju, “enaindvajset” na desno, “enaindvajset” na levo itd. Celo telo, vrat in glava se lahko pri tem obračajo sem ter tja na koncu vsakega nihaja sproščeno, poglej nazaj. Ko se obrneš na desno, se tvoja leva peta spontano dvigne za nekaj centimetrov in obratno. Tvoje oči naj bodo popolnoma sproščene in ne poskušaj gledati ničesar določenega.
    sproscanje_oci3
  5. vaja: Za sproščene in gibljive mišice okrog očesnega zrkla
    Mišice morajo biti popolnoma zdrave, da lahko neprenehoma usklajujejo pogled obeh oči. Očesno zrklo vsaj enkrat dnevno zavestno gibaj, tako z očmi zavestno orišeš različne like: krog, številke, črke, trikotnik, kvadrat itd.

Vaje in skice vaj so zbrane iz knjige: BOLJŠE ŽIVLJENJE BREZ OČAL Vaje za izboljšanje vida po metodi dr. Batesa (Christopher Markert). Moje oči in duha sprosti in pomiri tudi zelena barva narave, zato med delom za računalnikom večkrat skočim na krajši sprehod v gozd ali na travnik. 🙂

Preizkusi katero izmed vaj, kar zdaj. Naj ne bo izgovor, da nimaš časa, ena vaja ti vzame samo minuto ali dve. V komentar spodaj pa mi napiši, kako pa ti sproščaš oči? Če pa poznaš koga, ki po tvojem mnenju mora svojim očem privoščiti nekaj trenutkov počitka in sprostitve pa mu le posreduj objavo. 

Mežikam v pozdrav do naslednjič. 😉 😉 😉

Barbara ✿

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.