Zakisanost telesa

Kako preprečiti zakisanost telesa?

Človeško telo je od glave do peta natančno uravnotežen sistem kemikalij, bakterij in celic. Eden najlažjih načinov za oceno ravnovesja telesa je njegova pH vrednost. Toda kolikšna je prava pH vrednost? Kaj to sploh pomeni? V nadaljevanju se bomo na preprost način podučili, kdaj se je nekaj v ravnovesju telesnega ustroja porušilo in posledično postane telo zakisano ali bazično.

Telo je lahko alkalno ali kislo; da se človek počuti dobro in zdravo, mora biti pH nevtralen ali rahlo alkalen – med 7,3 in 7,5. Toda zaradi sodobne prehrane je pH običajno precej nižji, torej bolj kisel, kar povzroči utrujenost, brezvoljnost, napihnjenost in na splošno slabo počutje. Poleg tega telo s starostjo postane bolj kislo, kar povzroča različne težave, od bolezni srca do izgube spomina.

Napačno hrano jemo ob nepravem času

Telesna teža ljudi, ki dandanes živijo v razvitem svetu, se drastično in nevarno veča. Že kratek sprehod po ulicah kakšnega večjega mesta nam pove vse. Več kot 60 % ljudi ima prekomerno telesno težo, za 20 % pa lahko rečemo, da so debeli.

Lahko bi rekli, da smo pozabili, kako jesti: jemo preveč, jemo napačno hrano in celo ob nepravem času. Zaužijemo preveč mesa, rib in sladkorja. Kupujemo preveč industrijsko predelane hrane, ki nas samo nasiti in telesu v resnici ne zagotavlja ničesar dragocenega in koristnega. Da lahko telo absorbira in izkoristi določena hranila, mora prebavni sistem hrano pravilno razgraditi.

Nezdrave prehranjevalne navade, kot je prekomerni vnos hrane, s katero se prebavni sistem ne more spoprijeti, povzročajo prebavne težave in lahko škodljivo vplivajo na alkalno (bazično) in kislo raven v telesu. Takšna hrana nam daje samo prazne kalorije in zavzame prostor v želodcu, kjer bi morala biti druga, telesu koristnejša hrana.

Kisla in alkalna hrana

Katera živila povzročajo zakisanost? Kava, četudi je brez sladkorja. Čaj. Pekovsko pecivo. Sladkarije. Slani prigrizki. Sadni sokovi. Fast food: pica, hamburgerji, ocvrta hrana. Razne omake in prelivi. Mleko. Riž. Kosmiči. Testenine. Kruh.

Vsa živila, ki jih uživamo, lahko razvrstimo med kisla in alkalna, kar pomeni, da v prebavnem procesu ta hrana sprošča kisle ali alkalne ostanke. Najmočnejše kisline se nahajajo v živalskih beljakovinah in alkoholu, kofeinu, tovarniško predelani hrani in sladkorju. Najšibkejše kisline najdemo v beljakovinah rastlinskega izvora, na primer v stročnicah. Živila, ki vsebujejo alkalije, vsebujejo zelo malo ali nič kisline in ne povzročajo zakisanosti. Alkalna hrana vključuje večino zelenjave, veliko vrst sadja, hladno stiskano olje, zrnje in stročnice ter vsa zelišča.

Toda na telo vpliva tudi način presnove in prebave hrane. Če jemo nekaj alkalnega, a v naglici in ne prežvečimo dovolj dobro, je hrana slabo prebavljena in fermentirana, kar povzroča zakisanost. Večina nas (razen pravih športnikov) poje bistveno več beljakovin, kot jih potrebujemo. Rezultat je nasičenost telesa z beljakovinami in s tem s kislino. Prehrana, bogata z beljakovinami, s seboj prinese količino kisline, s katero se želodec ne more spoprijeti.

Znaki, da je telo preveč zakisano

Prvi znaki, da je telo zakisano, so lahko:

  • Zaprtost in napenjanje – prehranjujemo se prehitro in količinsko zaužijemo preveč.
  • Pomanjkanje energije in koncentracije – kislina zmanjša količino kisika v krvi, zato tudi možganom in telesnemu sistemu primanjkuje tega vitalnega elementa. Postanemo počasni, brezvoljni, leni.
  • Težave s telesno težo – prekomerna teža nam pove, da vnos prehrane ni premo-sorazmeren s sposobnostjo telesa, da predela zaužito količino.
  • Suha ali nečista koža – odvečna kislina se izloči skozi kožo, kar povzroča poškodbe in vnetja.
  • Bolezni dlesni, karies in slab zadah – te težave lahko neposredno povežemo z močno kislimi živili, ker se bakterije pri takem načinu prehranjevanja razmnožujejo veliko hitreje kot pri uživanju alkalne hrane.
  • Pogosti prehladi in vnetja – Ko telo ne dobi prave hrane in ko se spremeni želodčna flora, je prva posledica šibek obrambni sistem telesa. Tako postanemo dovzetni za različne oblike okužb.
  • Bolečine v mišicah in sklepih – vnetje je lahko znak, da se alkalni minerali v kosteh in mišicah izločajo zaradi procesa nevtralizacije kislosti.

Ponovna vzpostavitev alkalnega ravnovesja

Ni pomembno samo, kaj jemo, ampak tudi, kako jemo. V hitrem tempu današnjega sodobnega načina se tudi na tak način prehranjujemo – prehitro. Kadar prehitro jemo, telesu ne dajemo možnosti, da bi v celoti prebavilo hrano in absorbiralo potrebna hranila.

Paziti je potrebno že pri uživanju prehrane, ki povzroča zakisanost. V sodobni prehrani so to večinoma beljakovine, industrijsko predelana maščoba in sladkorji. Vse to lahko nadomestimo z bazičnimi živili in se izognemo marsikateri zdravstveni težavi.

Da preprečimo zakisanost telesa, pa ni odvisno samo od vnosa hrane. Pomemben je celovit pristop k zdravemu načinu življenja, torej se moramo tudi gibati in piti dovolj vode.

Komentiraj