Stop hitremu hujšanju

Recite NE hitremu hujšanju!

Še posebej v mesecih pred poletnim dopustom se v nas prebudi slaba vest zaradi nakopičenih kilogramov, ki so se okrog trebuha pretihotapili preko zime. Mrzlo obdobje, ko se skrivamo za več plastmi oblačil, seveda poskrbi, da maščobnih blazinic ne razkazujemo naokoli.

Ko pa napočijo toplejši dnevi in meseci in ko pomislimo, da bo počasi treba poiskati kopalke, z grozo ugotovimo, da nam nekako niso več prav. Seveda je prva misel »hujšanje« in lotimo se brskanja za najboljšimi dietami, kar jih pozna moderni svet. Shujšati želimo hitro!

Hitro hujšanje je zdravju škodljivo

Če ste slišali svojo prijateljico govoriti o dieti, ki tedensko odnese proč nekaj kilogramov, ali pa ste o takšnih podvigih brali na spletu, previdno! Hitro hujšanje oziroma izguba kilogramov je za vaše telo naporno. Nenadoma oslabite svoj imunski sistem in ste tako na voljo različnim boleznim, ki bi vas sicer pustile pri miru.

Slabo počutje zaradi hitrega hujšanja
Hitro hujšanje bo povzročilo slabo počutje in oslabilo vaš imunski sistem.

Zakaj se to zgodi? Ko človek hitro hujša, sprva izgublja le veliko vode, a tudi pomembne vitamine in minerale. Manjša se mišična masa, maščobne obloge pa še vedno ostajajo na svojem mestu. Morda za kak trenutek pogled na tehtnico odtehta vaše trpljenje, a ti izgubljeni kilogrami se bodo slej kot prej vrnili nazaj.

Vzemite si čas

Oseba, ki si želi nekaj manj maščobe okoli trebuha, morda na stegnih in zadnjici, se mora k hujšanju spraviti sistematično. Prvi korak naj bo prava izbira pričetka hujšanja. Ne lotite se boja z odvečnimi kilogrami v trenutku, ko v ogledalu zgroženo opazite težave, zunaj pa na vaša vrata že trkajo sončni žarki.

Odpravite odvečne kilograme že precej prej in v formi pričakajte poletje. Pa ne gre zgolj za poletje. Odvečna teža je tudi porok za to, da boste imeli nekoč zaradi tega kakšne zdravstvene težave. Visok krvni tlak, diabetes, težave s srcem in ožiljem ter podobno.

Koliko shujšati na teden?

Strokovnjaki za prehrano in zdravstveni delavci ugotavljajo, da je idealna izguba teže vezana na 1 % vaše telesne teže. Če imate denimo 100 kg, potem je nekako realno in zdravo na teden shujšati za 1 kg. Premalo? Prav gotovo, a tako pač je, če želite ostati na varni strani.

Zapomnite si, da hitro hujšanje s stradanjem vsekakor ni dobro za vaše telo. Prav tako pa se začetni kilogrami, ki jih je vendarle moč izgubiti nekaj več in dokaj hitro, vežejo na izgubo vode v telesu. A s tem v resnici ne bi naredili še ničesar.

Hujšanje naj bo sistematično

Ko govorimo o sistematičnem hujšanju, imamo v mislih več stvari. Za začetek naj se hujšanje prične precej prej kot pa zadnji mesec pred poletnim dopustom. Zadajte si cilj, za koliko kilogramov želite opehariti tehtnico, ki se vam zadnje čase precej zlobno nasmiha.

Potem si pripravite jedilnik, ki bo poskrbel za to, da vašemu telesu ne bo ničesar primanjkovalo, a bo kljub temu poskrbel, da boste pričeli topiti svoje maščobne obloge. Za konec pa morda še najpomembnejši nasvet. »Brez dela ni jela« so rekli že naši stari starši in imeli prav. Potrebno bo gibanje, telovadba, tek, hitra hoja, kolesarjenje, plavanje ali fitnes.

Akcija!